Deep breath, start again

English/Swedish
tangent detail

This year I’m cheating again. Last year I took part in NaNoWriMo, but rather than aiming for 50 000 word (and an actual novel) my goal was 4 short stories, which I managed to do. In October I had high hopes for November but this month has been even busier than last year. Work, deadlines, snow, December-dread and plans for Christmas shopping, plus more deadlines…

Basically, I have compiled a long list of things to blame for that fact that I haven’t been writing or discovering any curiosities of late, instead of admitting that my discipline has not been…well, not been. Deep breath, get back up, try again.

I was a bit slow of the mark, but this year’s NaNoWriMo project will be world building and re-vamping my character sheets for the novel I’m already working on and hopefully two short stories. Not quite NaNoWriMo-esque either but hey, creative license, right?

Anyone else partaking in this year’s NaNoWriMo? If so, you’re halfway there! Keep up the good work and shower the world with your words!

Happy Monday and thanks for stopping by 🙂

DSC_1482.JPG

I november händer det grejer! Deadlines, jobb, snö, NaNoWriMo, mer jobb, mer deadlines, och sen kommer vetskapen om att det snart är december smygande… Julklappar, julbak, resor  hem och biljetter som ska fixas. Mycket händer, som sagt, även om skrivande inte är en av de sakerna. Ja, nu gnäller jag faktiskt lite grann, förlåt. Jag borde nog bara erkänna att min disciplin och energi inte varit på topp men så blir det ibland. Då får man helt enkelt ta ett djupt andetag och göra ett nytt försök.

Jag har gjort ett  försök att ge mig på National Novel Writing Month. Det är ett fruktansvärt roligt projekt, med målet att skriva 50 000 ord på en månad, men eftersom livet rusar på och jag redan har ett roman-projekt på G så har jag fuskat. Lite grann. Istället för att nå upp till 50 000 ord är mitt mål att pyssla med lite world building och skriva färdigt mitt “persongalleri” för roman-projeket, plus att skriva 2 noveller. Lite lurigt att säga att man deltar i Nanowrimo då kanske, men det är ju inte som att en domare kommer att knacka på min dörr och visa upp ett rött kort.

Jag borde kanske försöka komma på en arbetstitel för mitt roman-projekt också. Roman-projekt ser inte så inspirerande ut på papper.

Några fler därute som deltar i NaNoWriMo i år? Bara halvvägs kvar nu, heja!

Tack för titten och trevlig måndag! 🙂

Leave a Reply

